info@mardinturlari.net

Uçaklı Mardin Turu(Mardin-Midyat-Hasankeyf-Diyarbakır-Nusaybin), Her Cuma Hareketli, 3 Gün 2 Gece

1. GÜN  CUMA: DİYARBAKIR-HASANKEYF-MİDYAT- DEYRUL UMUR

Sabah İstanbul’dan gelen misafirlerimizi Diyarbakır Havaalanı’nda özel aracımızla ve rehberimizle karşılıyoruz. Buradan aracımıza binerek, Hasan Paşa Hanı’nda otantik kafede kahvaltımızı yapıp, Diyarbakır gezimize başlıyoruz. Anadolu’nun en eski camisi ve islam aleminde 5. Haremşerif olarak bilinen Ulucami’yi gördükten sonra Ziya Gökalp ve Cahit Sıtkı Tarancı Müzesi’ni geziyoruz. Diyarbakır’ın simgelerinden biri olan Dört Ayaklı Minare’yi gezip  buradan aracımıza binerek, Hasankeyf’e hareket ediyoruz. . Ilısu Barajı’nın suları altında kalacak olan Hasankeyf’te Uzun Hasanın Oğlu Kör Zeynel Türbesi ve eskiden Anadolu’daki en büyük köprü olan fakat şu anda kalıntılarını görebildiğimiz Taş Köprüyü görüyoruz. Yeni Saray, Mağaralar, Darphane, Zekât Kuyusu, Tılsımlı Kapı, Gözcü Kulesi, Büyük Saray, Ulucami, Zindan ve El-Rızk Camii gezileri sonrası serbest zaman veriyoruz. Hasankeyf gezimizden sonra, Süryani cemaatinin en önemli yerleşmelerinden Midyat’a geçiyoruz. Midyat’ta ilk olarak, Sıla Dizisi ile tanıdığınız Midyat evlerinin en güzel örneklerinden olan Midyat Konuk Evi’ni ziyaret ediyoruz.Süryani ustalarının yüzyılların birikimiyle ince ince işlediği telkari sanatının en iyi örneklerinden alabileceğiniz Telkari Çarşısı’nda alışveriş molası veriyoruz.  Daha sonra, Midyat’ın 18 km doğusunda bulunan Süryanilerin önemli dini merkezlerinden Deyrul Umur (Mor Gabriel ) Manastırına gidiyoruz. Midyatın 18 km doğusunda yer alan yapı, m.s. 397 yılında, Savur’lu Mor Samuel ile Katmin’li Mor Şemun tarafından inşa edilmiştir. Meryem Ana Kilisesi, Resuller Kilisesi, Kırk Şehit Kilisesi, Mor Şamuel Mabedi, Mor Şemun Mabedi gibi mekanları bünyesinde barındıran manastırı gezip Mardin’de bulunan otelimize geçiyoruz.

KONAKLAMA VE AKŞAM YEMEĞİ: GRAND YAY  OTEL/MARDİN

1. GÜN  CUMARTESİ : MARDİN ŞEHİR TURU- DEYRÜLZAFARAN

Sabah otelde alınan kahvaltı sonrası, farklı birçok kültürün beşiği olmuş, değişik mimarisiyle açık bir müze görünümünde olan Mardin’e hareket ediyoruz. Mardin’de il durağımız, bir zamanlar dünyadaki tüm Süryaniler’in  merkezi olan Deyrulzafaran Manastırı’na geçiyoruz. Burada Kilise, Tıp Okulu, Sin Tapınağı, Vaftizhane, Mezar bölümlerini görerek, Mardin şehir merkezine hareket ediyoruz. Mezopotomya Ovası’nın görüntüsünün en iyi izlendiği ve havuzunda akan suyun akışıyla doğumdan ölüme kadar insan hayatı ve sonrasının simgelendiği Kasımiye Medresesi’ni geziyoruz.   Yüzlerce yıllık Mardin Sokakları, İstiklal Mahkemesi, Sokul Bakar (İnek Çarşısı), Hasan Ayyar, Bakırcılar, Ulu Cami, Şehidiye Cami, PTT Evi, Zinciriye Medresesi gezilerini yapıyoruz. Yöreye özgü mimari yapılardanAbbara’ları görüp, Kırklar Kilisesi’ni de gezdikten sonra, Mardin’deki otelimize geçiyoruz.

1. GÜN  PAZAR: SAVUR-NUSAYBİN- DARA HARABELERİ

Otelde aldığımız kahvaltıdan sonrasında Savur’a hareket ediyoruz. Bu şirin ilçe için “Mardin’in minyatürü” derler. Süryani ve bölge Araplarının yaşadığı ilçede gezimizMor Petrus ve Pavlus Kilisesi ile başlıyor. Kilisenin sade yapısı görülmeye değer. Kilise gezimizin ardından Savur Sokakları’nda gezerken taş işçiliği Mardin’den geri kalmayan Konaklar, Demirci Dükkânı görerek Savur’da gezeceğimiz Hacı Abdullah Bey Konağı’nı ziyaret ediyoruz. Konakta aynalı tavan, mutfak, salon ve etnografik birçok eser görüyoruz. Buradan tüm Savur Kalesi, Ulu Cami ve kenti panoramik olarak fotoğrafladıktan sonra aracımıza binerek yolumuza devam ediyoruz. Savur yakınlarında Süryanilerin geri dönüş projesi kapsamında tekrar hayata döndürdükleri Kıllıt Köyü’ne uğruyoruz. Burada ki gezimizin ardından bölgenin kendine has dokusu ve sınır kenarındaki konumuyla önemli bir ilçesi olan Nusaybin’e varıyoruz. Burada Kamışlı Sınır Kapısını ve bir zamanlar bölgenin en eski eğitim kompleksi olan  Mor Yakup Kilisesi’ni geziyoruz. Mardin’e giderken yol üzerinde bulunan ve bölgede antik Çağa ait en iyi kalıntı olan Dara Kentini içindeki Su Sarnıçları, Kale Yönetim Merkezi gezilerimizi yaptıktan sonra; Diyarbakır’a hareket ediyoruz. Diyarbakır Havaalanı’ndan kalkan uçağımızla İstanbul’a uçuyoruz. Bir başka gezide görüşmek üzere vedalaşıyoruz.